της Σουσάνας Κάλφα |
Το αιώνιο ζητούμενο των επιχειρήσεων είτε αυτές είναι μεγάλες είτε είναι μικρές, αλλά και των ελεύθερων επαγγελματιών είναι να βρουν τρόπους να αυξήσουν τα εισοδήματα τους. Τουλάχιστον εγώ, στα τόσα χρόνια που έχω υποστηρίξει δεκάδες επιχειρήσεις, δεν έχω βρει μια επιχείρηση να είναι ικανοποιημένη από το ύψος των εισοδημάτων που δημιουργεί.
Παράξενο ε; Ίσως, σε κάποιο άλλο άρθρο να εξετάσουμε τους λόγους που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Βέβαια, λόγω της οικονομικής ύφεσης, το θέμα αυτό είναι πιο επίκαιρο από ποτέ.
Σκοπός του άρθρου είναι να παρουσιάσω 5 άμεσους τρόπους να δημιουργήσεις, επιπλέον εισόδημα.
- εσύ που είσαι ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης,
- εσύ που είσαι ελεύθερος επαγγελματίας,
- εσύ που ανήκεις στην creative κοινότητα (φωτογράφοι, γραφίστες, developers, δημιουργοί κοσμημάτων κτλ)
- είτε εργάζεσαι από το σπίτι, είτε έχεις κατάστημα ή γραφείο,
Είναι ένας ακόμα τρόπος για να σου πω ότι μπορείς να εργάζεσαι και να κερδίζεις με όμορφο και αποδοτικό τρόπο ακόμα και σε δύσκολους οικονομικά καιρούς.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν:
1. Ενημέρωσε το κοινό σου για το #1 σε πωλήσεις προϊόν ή υπηρεσία
Είμαι σίγουρη ότι παρόλο που το προϊόν “γκανιάν” σου, είναι σχετικά γνώριμο, υπάρχουν άνθρωποι στην αγορά ή στην mail list σου που δεν το έχουν αγοράσει. Σίγουρα, υπάρχουν άνθρωποι στην αγορά που δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη αυτού του προϊόντος σου. Μερικές φορές, ο μόνος τρόπος για να δημιουργήσεις επιπλέον εισόδημα, είναι να ξαναπουλήσεις το ” βαρύ πυροβολικό” της επιχείρησης σου. (Και ασφαλώς να έχεις βρει τρόπους να εμπλουτίζεις την email list σου).
2. Κάνε ένα beta test με το προϊόν ή το πρόγραμμα που έχεις στο μυαλό σου και θέλεις να λανσάρεις μέσα στον χρόνο
Το να έχουμε τα πράγματα στο μυαλό μας, δεν μας βοηθά καθόλου. Ξέρω.. ξέρω… μπορείς να μην έχεις τον χρόνο αυτήν την στιγμή να το ολοκληρώσεις, έτσι όπως θέλεις, ή δεν έχεις στο μυαλό σου το σύστημα που θα ακολουθήσεις για να το πουλήσεις.
Θα σου πω, ένα μυστικό: μην το κάνεις αυτό!!!! Και αυτό γιατί η αναβολή οδηγεί στην χώρα του ποτέ και το καλύτερο είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του καλού.
Κάνε καταγραφή αυτών που θέλεις να δημιουργήσεις και των βασικών του χαρακτηριστικών. Έπειτα, κατέγραψε τους λόγους είναι χρήσιμο αυτό που θα δημιουργήσεις για τους καλύτερους και πιο πιστούς σου πελάτες ή για το μέρος του κοινού που αποτείνεσαι. Βάλε αυτά τα δυο μαζί με ένα πολύ δυνατό sale pitch και παρουσίασε το επιλεκτικά, στο κοινό που πιστεύεις ότι θα το εκτιμήσει.
Αυτοί θα είναι αυτό που λέμε, early adopters. Δώσε σε αυτούς την δυνατότητα να το αγοράσουν σε μια χαμηλή τιμή υψηλής όμως προϊοντικής αξίας και αφού πάρεις το απαραίτητο feedback, ολοκλήρωσε το.
3. Προειδοποίησε για αύξηση των τιμών σου σε συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία που είναι γκανιάν φωτίζοντας την υπεραξία που λαμβάνει το κοινό σου
Ίσως το καλύτερο σου προϊόν είναι στο “ράφι” για λίγο καιρό. Αν θέλεις να δώσεις μια μικρή ώθηση στις πωλήσεις του, προειδοποίησε ότι το επόμενο διάστημα η τιμή του θα αυξηθεί. Επίσης μπορείς να κάνεις και κάτι άλλο, γράψε ένα email στους πελάτες και σε όλη την mail list σου, ότι το συγκεκριμένο προιόν, θα έχει αυτήν την τιμή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και μετά θα αυξηθεί η τιμή του. Βρες επίσης έναν καλό λόγο για αυτήν την αύξηση στην τιμή.
4. Πακετάρισε ό,τι ήδη έχεις στο “ράφι” και δημιούργησε πακέτα από προϊόντα ή υπηρεσίες που δίνει value for money στους πελάτες σου
Είναι τα λεγόμενα bundles. Ομαδοποίησε κάποια προϊόντα και πούλησε τα μαζί. Αυτά μπορεί να δημιουργήσουν μεγαλύτερο value proposition στους πελάτες σου.
Πχ αν είσαι δημιουργός κοσμημάτων, πούλησε φθηνότερα το σετ περιδέραιο με σκουλαρίκια και βραχιόλι από ότι αν πουληθούν μεμονωμένα.
5. Δημιούργησε μικρά joint ventures με άλλους επαγγελματίες στην αγορά προσφέροντας προϊόντα και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας στους πελάτες σου
Στην Ελλάδα, είμαστε λιγάκι δύσκολοι και ανταγωνιστικοί στις συνεργασίες ειδικά με άτομα και επιχειρήσεις του ίδιου κλάδου. Έχω να πω ότι οι δύσκολοι αυτοί καιροί, δεν ευνοούν τους εξαιρετικά ανταγωνιστικούς και εγωιστές ανθρώπους. Γιαυτό, σκεφτείτε έξυπνα και ανοικτόμυαλα. Δες με ποιους ταιριάζεις, δες αν η συνεργάσια μαζί τους δημιουργούν προστιθέμενη αξία για τους πελάτες σου και αν μέσω αυτής της συνεργασίας προάγονται οι πωλήσεις τόσο για σένα όσο και για αυτούς.
Το μυστικό εδώ είναι να κρατήσεις χαμηλά τον πήχη της προσδοκίας και να είναι εξαιρετικά καλά προσδιορισμένα οι όροι της συνεργασίας αλλά και διακριτοί οι ρόλοι μεταξύ σας.
Όπως βλέπεις, υπάρχουν τρόποι για να δημιουργήσεις έξτρα εισόδημα και να αισθάνεσαιοικονομικά πιο επιτυχημένος, όμως αν θέλεις μια συμβουλή βγαλμένη μέσα από την εμπειρία μου: παρόλο που οι άνθρωποι με υψηλή δημιουργικότητα μπορούν να κερδίζουν με όμορφο τρόπο, δεν πρέπει να ξεχνάμε τα κάνουμε τον οικονομικό σχεδιασμό μας, να βρίσκουμε τρόπο να μειώνουμε τα φορολογικά τα κέρδη μας, να σχεδιάζουμε νέα προιοντα και υπηρεσίες αλλά πάνω από όλα να έχουμε τρόπους να αναπτύσουμε και να αυξάνουμε το εισόδημα μας. Ο μόνος τρόπος για να νοιώθεις σιγουριά με την εξέλιξη και την πρόοδο της επιχείρησης σου είναι να την εξετάζεις ολιστικά ή να ζητάς την συνδρομή ενός business coach που θα σε βοηθήσει να κινηθείς με εργαλεία και μεθόδους προς αυτήν την κατεύθυνση.
Όπως είδες, υπάρχουν όμορφοι και αποτελεσματικοί τρόποι να δίνεις ώθηση στις πωλήσεις σου. Αν τα οικονομικά σου είναι στενά, τότε σε συμβουλεύω να ακολουθήσεις μια από τις παραπάνω τεχνικές, οι οποίες σε βοηθούν να διευρύνει το σκεπτικό του και να αποκτήσεις αυτό που λέμε οικονομική ευφυία και οικονομική επιτυχία.
Stay Positive!
Πηγή: epixeiro.gr