Ποιος είναι ο χρυσός κανόνας του internet marketing; Ποιος είναι ο παράγοντας που δεν μπορείς να αγνοήσεις;
Αποφάσισα να γράψω αυτό το άρθρο γιατί βλέπω συνεχώς το ίδιο λάθος να επαναλαμβάνεται.
Έχω μιλήσει με εκατοντάδες ίσως και χιλιάδες κόσμο που θέλει να εμπλακεί με το internet marketing και οι περισσότεροι κάνουν ένα συγκεκριμένο λάθος.
Αγνοούν τον χρυσό κανόνα του marketing ο οποίος λέει:
«Θα πρέπει να αντιμετωπίσεις την ηλεκτρονική σου επιχείρηση σαν επιχείρηση.»
Είναι κανόνας. Τέλος.
Το internet marketing είναι marketing. Δεν είναι παίζω με κώδικες και links.
Γνωρίζω πως δεν ακούγεται και πολύ ελκυστικό, όμως η συνειδητοποίηση αυτή αποτελεί μονόδρομο στο να πετύχεις.
Οι περισσότεροι αντιμετωπίζουν το internet marketing με την νοοτροπία της αρπαχτής.
Σκέφτονται πως θα βρω το κόλπο, θα κάνω μερικά clicks και θα βγάλω ένα τσουβάλι χρήματα μέσα σε μια νύχτα και χωρίς καθόλου κόπο.
Μάντεψε…
Δεν πρόκειται να γίνει.
Αν θέλεις να πετύχεις στο internet marketing θα πρέπει να το αντιμετωπίσεις με την κατάλληλη νοοτροπία.
Θα πρέπει να χτίσεις σε σταθερές βάσεις. Θα πρέπει να χτίσεις πάνω σε γερά θεμέλια.
Σε πραγματικά θεμέλια.
Έχω δει πολλές επιχειρήσεις να εξαφανίζονται επειδή έχτισαν πάνω σε λάθος θεμέλια νομίζοντας πως χτίζουν σε σωστά.
Θεώρησαν πως είναι δυνατό θεμέλιο η πρώτη θέση στην Google, ώσπου η Google άλλαξε τον αλγόριθμό και εξαφανίστηκαν από τον χάρτη.
Άλλοι θεώρησαν πως είχαν δυνατό προϊόν ώσπου εμφανίστηκε κάποιο άλλο δυνατότερο και ελκυστικότερο.
Άλλοι πάλι έχτισαν πάνω στην επιτυχία μιας πλατφόρμας και έσβησαν μαζί της. Θυμάσαι το Myspace; Επένδυσε πολύς κόσμος πάνω του λανθασμένα.
Την ίδια μοίρα μπορεί να έχει και το Facebook οπότε ούτε τα likes που έχεις είναι κεφάλαιο.
Αυτή την στιγμή μοιάζει δύσκολο να συμβεί κάτι τέτοιο όμως ποτέ δεν ξέρεις.
Μπορεί επίσης να χάσεις τον λογαριασμό σου. Έχει συμβεί και θα συνεχίσει να συμβαίνει.
Η σελίδα σου στο Facebook ανήκει στο Facebook δεν ανήκει σε σένα.
Πριν από κάποια χρόνια έβγαζα αρκετά καλά χρήματα από το Google AdSense. Μία ωραία μέρα χωρίς να κάνω κάτι λάθος, τουλάχιστον εν γνώσει μου, έχασα τον λογαριασμό μου.
Το εισόδημά μου εξατμίστηκε επειδή κάποιος στην Google πήρε την απόφαση να μου κλείσει τον λογαριασμό.
Έτσι απλά…
Αν θέλεις να δημιουργήσεις εισόδημα μέσω internet το οποίο να αντέχει σε βάθος χρόνου, θα πρέπει να χτίσεις την ηλεκτρονική σου επιχείρηση πάνω σε γερά θεμέλια.
Ένα τέτοιο θεμέλιο για παράδειγμα είναι η λίστα των emails και η σχέση σου με αυτή.
Ότι και να κάνει η Google δεν μπορεί να σου την πάρει.
Αν το προϊόν που πουλάς δεν είναι πλέον ελκυστικό δεν πειράζει. Μπορείς να ρωτήσεις την λίστα σου τι θέλει, τι θεωρεί ελκυστικό και να το δημιουργήσεις.
Είναι πραγματικό κεφάλαιο.
Αυτός είναι ο δρόμος.
Σίγουρα δεν μοιάζει όσο ελκυστικός όσο το βγάζω χρήματα με μερικά clicks χωρίς να ιδρώσω όμως είναι αληθινός.
Είναι ο πραγματικός τρόπος για να βγάλεις χρήματα μέσω internet.
Είναι πολύπλοκος;
Είναι σίγουρα πιο πολύπλοκος από τους τρόπους που παρουσιάζουν όσοι σου τάζουν εύκολο χρήμα, γρήγορα και χωρίς κόπο.
Αν με ακολουθείς καιρό γνωρίζεις την άποψή μου για την πολυπλοκότητα.
Με κίνδυνο να γίνω κουραστικός θα την επαναλάβω.
Το γεγονός πως είναι πολύπλοκο είναι θετικό. Αν δεν ήταν θα το έκαναν όλοι οπότε σύντομα θα έχανε την αποτελεσματικότητά του.
Λίγοι είναι διατεθειμένοι να μάθουν και να εφαρμόσουν κάτι πολύπλοκο.
Οπότε θα αποτρέψει τους περισσότερους από το να με ακολουθήσουν.
Αυτό συνεπάγεται με λιγότερο ανταγωνισμό και μεγαλύτερες ευκαιρίες για μένα και για σένα.
Θα πρέπει να ενστερνιστείς την πολυπλοκότητα. Είναι αυτή που θα σε κάνει πετυχημένο στο internet marketing.
Πάντως είναι λιγότερο πολύπλοκο από όσο φαντάζεσαι.
Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να δημιουργήσεις ένα ελκυστικό αντάλλαγμα και να το προσφέρεις δωρεάν για κάθε email.
Έτσι αρχίζεις να χτίζεις την λίστα σου.
Στην συνέχεια αντιμετωπίζεις τους ανθρώπους της λίστας σου σαν ανθρώπους και όχι σαν διευθύνσεις email.
Σαν κάποιους που έχουν όνειρα, στόχους, προβλήματα και αγωνίες.
Αν τους φέρεσαι με σεβασμό θα σε εμπιστεύονται. Αν όχι η λίστα σου θα είναι άχρηστη.
Δεν είναι και τόσο πολύπλοκο έτσι δεν είναι;