H Google κάνει «βουτιά» στην τεχνητή νοημοσύνη

Μια νέα υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων μέσω συσκευών κινητών τηλεφώνων εξελίσσει η Google για να αντιμετωπίζει τον οξύ ανταγωνισμό του Facebook και άλλων εταιρειών σε έναν τομέα στον οποίο η τεχνολογία καλπάζει. Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, που επικαλείται πηγές από την ίδια τη Google, η νέα εφαρμογή προτάσσει την τεχνογνωσία της τεχνητής νοημοσύνης και την αποκαλούμενη «τεχνολογία chatbot» – πρόκειται για μια εφαρμογή επικοινωνίας του χρήστη με την (πανέξυπνη φυσικά) συσκευή του.
Οι υπηρεσίες messaging περιλαμβάνονται μεταξύ των πλέον δημοφιλών στον κόσμο των εφαρμογών για κινητές συσκευές, με πάνω από δύο δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Portion Research Ltd. Αλλά οι δύο υπηρεσίες messaging της Google, η Hangouts και η Messenger, υπολείπονται παρασάγγας από το WhatsApp του Facebook και το WeChat της Tencent Holdings, που είναι η δημοφιλέστερη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων στην Κίνα. Και υπολείπονται επειδή οι ανταγωνίστριες υπηρεσίες προσφέρουν πολλές επιπλέον δυνατότητες στους χρήστες – η WeChat, για παράδειγμα, δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να κάνει τα ψώνια του, να πληρώνει τους λογαριασμούς και να κλείνει τα ραντεβού του.
Ερωταπαντήσεις
Στη νέα υπηρεσία της, που θα αποτελέσει μια μονάδα της Alphabet Inc., η Google σχεδιάζει να συμπεριλάβει chatbots, προγράμματα λογισμικού δηλαδή, που δίνουν απαντήσεις σε ερωτήσεις που υπάρχουν μέσα σε μια εφαρμογή messaging, αναφέρουν οι «καλά πληροφορημένες πηγές» που επικαλείται το Bloomberg. Οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να γράψουν μηνύματα στους φίλους τους ή στο ίδιο το μηχάνημα, που το ρωτάς «μήπως πεινάς;» και εκείνο σου απαντά «ναι, θέλω να φάω εξυπνάκηδες σαν και σένα». Το Bloomberg αναφέρει ότι δεν είναι ακόμη γνωστό πότε θα λανσάρει η Google τη νέα αυτή εφαρμογή, ούτε πώς θα την ονομάσει. Είναι επίσης άνγωστο, γράφει το αμερικανικό πρακτορείο, αν η νέα εφαρμογή θα έχει μεγαλύτερη επιτυχία και απήχηση στο κοινό από τις προηγούμενες προσπάθειες που έχει κάνει η εταιρεία. Διότι οι χρήστες τυπικά υιοθετούν μια υπηρεσία επικοινωνίας επειδή την χρησιμοποιούν ήδη άλλοι χρήστες, φίλοι τους. «Η Google έχει πασχίσει να δημιουργήσει παρόμοια δίκτυα επικοινωνίας τόσο με το Hangouts όσο και με το Messenger», αναφέρει συγκεκριμένα το Bloomberg.
Μάχη για την ευφυΐα
Σε ό,τι αφορά την εμπορική επιτυχία της νέας εφαρμογής που ετοιμάζει εδώ και καιρό, ως φαίνεται, η Google – επικεφαλής του προγράμματος ανάπτυξης της εφαρμογής είναι ο βετεράνος μηχανικός της εταιρείας Νικ Φοξ, ο οποίος έχει συγκροτήσει μια ομάδα εργασίας για τον σκοπό αυτό εδώ και ένα δωδεκάμηνο, σύμφωνα με τις πληροφορίες – το στοίχημα που έχει βάλει η εταιρεία έχει να κάνει με το βαθμό της τεχνητής ευφυίας που μπορεί να δημιουργήσει. Διότι οι καταναλωτές έχουν ήδη να διαλέξουν μεταξύ πολύ εξελιγμένων εφαρμογών στον τομέα του messaging και του chatbot.
Η καινοτόμα επενδυτική εταιρεία Sherpa Capital έχει χρηματοδοτήσει, για παράδειγμα, με ιδιαίτερη επιτυχία τη Luka.ai, μια νεοφυή εταιρεία που δραστηριοποιείται στην δυνατότητα να δίνει μια εφαρμογή «προχωρημένες» απαντήσεις σε ερωτήσεις που της υποβάλλει ο χρήστης. Η Operator, που ξεκίνησε από τον συνιδρυτή της Uber Technologie Γκάρετ Καμπ, επίσης δραστηριοποιείται με επιτυχία στον τομέα αυτό. Η Slack Technologies εστιάζει την προσοχή της στην επικοινωνία στους χώρους εργασίας και προσφέρει, ας πούμε, τη δυνατότητα αυτόματης μετάφρασης ενός κειμένου. Και τον περασμένο Αύγουστο το Facebook λανσάρισε την υπηρεσία Μ, μια αξιόλογη ψηφιακή βοήθεια για την αγορά αντικειμένων, για να κλείνει κανείς τραπέζι σε εσςτιατόρια, για να κλείνει εισιτήρια σε μέσα μεταφοράς και εν γένει για να κλείνει ραντεβού.
Εντυπωσιακή είναι η Luka.ai στη χρήση τεχνικής νοημοσύνης για να δίνει προσωποποιημένες απαντήσεις στις ερωτήσεις του χρήστη. Ζητεί, για παράδειγμα, ο χρήστης από το μηχάνημα να του βρει εστιατόριο στις Κουκουβάουνες και το μηχάνημα του προτείνει μια ψησταριά. Ο χρήστης, όμως, ζητεί άλλο εστιατόριο εξηγώντας στο μηχάνημα ότι είναι χορτοφάγος. Το σύστημα απομνημονεύει την ιδιότητα του χορτοφάγου, που έχει ο χρήστης του, και στην επόμενη αναζήτηση εστιατορίου οι προτάσεις του αφορούν μόνο εστιατόρια με μαγειρευτά φαγητά και δη λαδερά.
tovima.gr

Μοιράσου το:

Διατήρησε το momentum

Κάνε εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο για να λάβεις τις πιο αποτελεσματικές marketing πληροφορίες δοκιμασμένες στο πεδίο της μάχης. Πάρε κεφάλι από τον ανταγωνισμό δωρεάν.

* Επιπλέον, θα έχεις άμεση πρόσβαση στο μυστικό μας marketing σύστημα που αποτελείται από 3 μέρη και που φέρνει πελάτες και πωλήσεις από το μηδέν.