Ακούω συχνά κάποιους επαγγελματίες να λένε πως δεν έχουν τον χρόνο να ασχοληθούν με το χτίσιμο του επαγγελματικού τους προφίλ στο LinkedIn, γνωστό και σαν το «Facebook των επαγγελματιών».
Δες τους κακίζω, γιατί ξέρω κάτω από ποιες συνθήκες πίεσης εργάζονται (τουλάχιστον οι περισσότεροι) Έλληνες επαγγελματίες. Παρόλα αυτά, δεν θα σταματήσω ποτέ να φωνάζω, πως αν πραγματικά θέλεις να ανήκεις στον κόσμο της σύγχρονης επιχειρηματικότητας, τότε καλά θα κάνεις, τουλάχιστον εσύ που διαβάζεις αυτό το άρθρο, να επανεξετάσεις τη στάση σου και να το πάρεις το κοινωνικό επαγγελματικό δίκτυο LinkedIn πιο σοβαρά.
Γιατί?
Δε θα σε φορτώσω με θεωρίες και θεωρήματα. Θα σου μιλήσω με εμπειρίες και στατιστικά νούμερα. Λόγω της δουλειάς μου και της τακτικής μου επαφής με επαγγελματίες του εξωτερικού, μπορώ να σε διαβεβαιώσω, πως τουλάχιστον έξω από την Ελλάδα, κανείς πλέον δεν θα σε πάρει στα σοβαρά αν δεν έχεις LinkedIn προφίλ. Tόσο απλά.
Αν νομίζεις πως πρόκειται απλά για μια τάση ή μόδα που θα περάσει, καλύτερα να το ξανασκεφτείς. Έτσι έλεγαν πολλοί και για τον ίντερνετ, όταν πρωτοεμφανίστηκε στην παγκόσμια αγορά την δεκαετία του ΄80, αλλά η πραγματικότητα τους διέψευσε οικτρά. Η ανάπτυξη του LinkedIn, ως το κατεξοχήν επαγγελματικό παγκόσμιο δικτύο, είναι θεαματική. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι κορυφαίοι επαγγελματίες, επιχειρηματίες, recruiters, υπεύθυνοι ανθρώπινου δυναμικού κλπ αξιοποιούν την κοινωνική πλατφόρμα, όχι μόνο την προβολή του δικού τους προφίλ, αλλά και για το χτίσιμο επαγγελματικών σχέσεων, τον εντοπισμό ταλέντων, την άσκηση στοχευμένων στρατηγικών κινήσεων, ανάπτυξης δικτύων κλπ.
Πώς να δημιουργήσεις το προφίλ σου στο LinkedIn?
Όπως όλοι μας. Ψάχνοντας και ερευνώντας τις δυνατότητες που σου δίνει η εν λόγω πλατφόρμα. Ο βαθμός δυσκολίας δημιουργίας ενός LinkedIn profile, δεν είναι μεγαλύτερος από εκείνον που αντιμετώπισες όταν μάθαινες για πρώτη φορά την χρήση το Facebook. Αν δεν «το ΄χεις» με τις νέες τεχνολογίες ή δεν έχεις τον χρόνο να το κάνεις μόνος σου, συμβουλεύσου ένα φίλο ή γνωστό.
Τι μπορείς να κάνεις για να ισχυροποιήσεις το προφίλ σου?
-
Aναδημοσίευε καθημερινά posts από top influencers. (Βρες μέσα από το μενού το tab «interests» και πάτα στο υπομενού «pulse»)
-
Κάνε follow σε τουλάχιστον έναν influencer κάθε μέρα. (Κατά προτίμηση του ίδιου επαγγελματικού χώρου ή ενός επαγγελματία που αποτελεί πηγή έμπνευσης για σένα)
-
Μοιράσου τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα, άρθρα που βρίσκεις ενδιαφέροντα (προσέχοντας να μην πέσεις στην παγίδα να χάνεις πολύτιμο χρόνο)
-
Πρόσθεσε τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα ένα καινούργιο θέμα (topic) στα ενδιαφέροντα σου (Ψάξε το “Discover” tab και επέλεξε το υπομενού “Channels” προκειμένου να διαλέξεις το topic).
-
Aκολούθησε πιστά τον βασικό κανόνα των κοινωνικών δικτύων (κάνε like για να σου κάνουνε like)
-
Διάλεξε θεματικά groups που συνδέονται με τον επαγγελματικό χώρο σου (ή τα ενδιαφέροντα σου) και ζήτα να γίνεις μέλος. Το LinkedIn σου επιτρέπει να συμμετέχεις σε έως 50 groups.
Σημαντική σημείωση: Για τους αποφασισμένους να κάνουν την διαφορά, υπάρχει πάντα η δυνατότητα της δημιουργίας του δικούς τους group. Αυτό προϋποθέτει:
-
άριστη γνώση του αντικειμένου και του χώρου που εκπροσωπούν,
-
ένα ευρύ δίκτυο επαφών, διαθέσιμων να συμμετέχουν,
-
αρκετά μεγαλύτερο χρόνο προσωπικής ενασχόλησης με την οργάνωση και τον συντονισμό του group.
-
Συγγραφικές και επικοινωνιακές ικανότητες
Διάβασε περισσότερα εδώ