Ο τίτλος έχει μεγάλο αντίκτυπο στον ψηφιακό κόσμο. Μπορείς να αυξήσεις κατακόρυφα την ανταπόκριση βελτιστοποιώντας τον τίτλο είτε αυτός βρίσκεται σε:
- Σελίδα πώλησης
- Σε άρθρο
- Στα social media
- Στο θέμα ενός email
Οι μετρήσεις δείχνουν πως έχεις 3 δευτερόλεπτα να τραβήξεις αλλά και να κρατήσεις το ενδιαφέρον του επισκέπτη.
Αυτός είναι και ο ρόλος του τίτλου. Να κρατήσει τον επισκέπτη για περισσότερα από 3 δευτερόλεπτα, είτε είναι ο τίτλος ενός άρθρου, το θέμα ενός email ή μία διαφήμιση στο Facebook.
Ουσιαστικά, η κατανόηση του να γράφεις αποτελεσματικούς τίτλους είναι σε συνάρτηση με την κατανόηση του πελάτη και της συμπεριφοράς του.
Την κατανόηση του γιατί ο πελάτης λέει «ναι».
Σε γενικές γραμμές οι τίτλοι χωρίζονται σε 3 κατηγορίες:
- Όφελος – κέρδος
- Απειλή
- Κοινωνικές αποδείξεις
Ας δούμε τις κατηγορίες αυτές μία προς μία.
Τίτλοι με βάση το όφελος
Εδώ δίνουμε μία υπόσχεση. Ποιο είναι το όφελος που προσφέρεται για τον επισκέπτη στην σελίδα;
Ας δούμε κάποια παραδείγματα:
«Πώς να χάσεις 10 κιλά σε 2 μήνες»
«7 πεντανόστιμα φαγητά που μαγειρεύονται σε 15 λεπτά»
«Θέλεις περισσότερους πελάτες, έτοιμους να αγοράσουν ότι πουλάς;»
Τίτλοι με βάση την απειλή
Οι έρευνες δείχνουν πως είμαστε 3 φορές πιο κινητοποιημένοι για να αποφύγουμε κάτι αρνητικό από το να κερδίσουμε κάτι θετικό.
Το όφελος των τίτλων που ακολουθούν είναι η αποφυγή κάποιας απειλής.
«Προσοχή! Μην αγοράσεις άλλο συμπλήρωμα διατροφής πριν δεις αυτό»
«Τα 7 φαγητά που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να φας!»
«Τα 6 φονικά λάθη στην κατασκευή ιστοσελίδων που πιθανότατα κάνεις»
Τίτλοι με βάση τις κοινωνικές αποδείξεις
Οι κοινωνικές αποδείξεις είναι πανίσχυρο όπλο στο marketing. Έχουμε την τάση να ακολουθούμε τους πολλούς και δεν αποκλίνουμε εύκολα από αυτή τη συμπεριφορά.
Παράδειγμα: Οδηγείς μέσα σε μία άγνωστη πόλη και πεινάς. Περνάς από ένα δρόμο όπου υπάρχουν 2 εστιατόρια. Στο πρώτο είναι παρκαρισμένα 2 αυτοκίνητα, ενώ στο δεύτερο 15. Ποιο θα διαλέξεις;
Ας δούμε κάποιους τίτλους:
«Η θαυματουργή δίαιτα για την οποία όλοι μιλούν»
«Πώς 3000 άνθρωποι έχασαν 10 κιλά σε 2 μήνες»¨
Επίσης σε αυτή την κατηγορία μπορούμε να προσθέσουμε τίτλους με διάσημους ή γνωστούς σε κάποιο χώρο ανθρώπους.
«Μάθε να μαγειρεύεις σαν τον ….»
Πώς να βελτιώσεις του τίτλους
Ας δούμε τώρα κάποιους απλούς τρόπους για να βελτιώσεις τίτλους.
- Πρόσθεσε το «Πώς να»
Οι λέξεις «πώς να» είναι πολύ αποτελεσματικές. Αυτή και μόνο η προσθήκη θα βελτιώσει θεαματικά τους τίτλους που γράφεις.
Έχω ήδη χρησιμοποιήσει τις λέξεις αυτές στα παραδείγματα. («Πώς να χάσεις 10 κιλά σε 2 μήνες»)
- Επικοινώνησε χρόνο
Πόσος καιρός θα περάσει για να έχω το όφελος που περιγράφει ο τίτλος; Ο κόσμος θέλει να ξέρει.
«Πώς να διπλασιάσεις τους πελάτες σου σε 3 μήνες ή λιγότερο»
- Χρησιμοποίησε συγκεκριμένους αριθμούς
Οι συγκεκριμένοι αριθμοί είναι πολύ ελκυστικοί. Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τίτλους που έχω γράψει είναι:
«Το Κρυμμένο Μυστικό Για Να Εκμεταλλευτείς το Internet Και Να Αυξήσεις Τις Πωλήσεις Σου Κατά 895% Για Το Οποίο Κανείς Δεν Μιλάει…»
Το 895% είναι αυτό που κάνει την διαφορά. Είναι νούμερο πολύ συγκεκριμένο. Έχω τεστάρει το 900% και δεν απέδωσε καθόλου καλά.
Αυτοί είναι λοιπόν οι τρόποι για να γράψεις αποτελεσματικούς τίτλους. Μην ξεχνάς πως είναι από τα ποιο σημαντικά στοιχεία στο internet marketing. Αφιέρωσε τον χρόνο που τους αξίζει.