Με μία πρόταση, οι native ads είναι οι διαφημίσεις που ταιριάζουν και ενσωματώνονται με το περιβάλλον στο οποίο προβάλλονται.
Ας δούμε ένα παράδειγμα: Έχουμε δει πολλές φορές σε μία ταινία τον πρωταγωνιστή να ανοίγει το ψυγείο και να πίνει μία συγκεκριμένη μάρκα αναψυκτικού ή να οδηγεί μία συγκεκριμένη μάρκα αυτοκινήτου.
Πρόκειται για native ads. Για διαφημίσεις που ταιριάζουν και ενσωματώνονται στο περιβάλλον. Θα δούμε πως εφαρμόζονται στο internet marketing στην συνέχεια αυτού του άρθρου.
Πριν από αυτό θέλω να στρέψω την προσοχή σου στην σημασία τους. Οι native ads τραβούν το βλέμμα κατά 52% περισσότερο σε σχέση με τις παραδοσιακές διαφημίσεις. (πηγή: sharethrough.com)
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Ας δούμε λοιπόν 2 χαρακτηριστικά παραδείγματα:
- Facebook sponsored post
Πρόκειται για διαφήμιση που προβάλλεται στην ροή των ειδήσεων. Μοιάζει σαν να είναι ένα τυπικό Facebook post με την διαφορά πως αναγράφεται σε αυτό η λέξη «sponsored».
- Google AdWords
Όταν ξεκίνησε η Google να προβάλλει διαφημίσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, οι διαφημίσεις προβάλλονταν στα δεξιά της οθόνης. Αργότερα έγινε εισαγωγή από native ads και οι 3 πρώτες διαφημίσεις προβάλλονται πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα και μοιάζουν με οργανικά αποτελέσματα.
Έχουμε native ads και σε άλλες πλατφόρμες όπως το Twitter και το YouTube.
5 σημεία – κλειδιά για επιτυχημένες native ads
Οι native ads έχουν την δική τους λογική, οπότε απαιτείται διαφορετική αντιμετώπιση για να είναι αποτελεσματικές.
Ας δούμε 4 σημεία κλειδιά:
- Ταύτιση landing page με πηγή
Πρέπει εδώ να προσέξουμε την διάθεση με την οποία προσεγγίζει κάποιος το περιβάλλον στο οποίο προβάλλεται η διαφήμισή μας.
Ας δούμε το παράδειγμα του Facebook. Ποια είναι η διάθεση με την οποία προσεγγίζει κάποιος το Facebook; Πιθανότατα θέλει να καταναλώσει περιεχόμενα.
Να δει φωτογραφίες, videos, να διαβάσει άρθρα κλπ. Την ίδια λογική πρέπει να έχει και η διαφήμισή μας.
Δεν θα στείλουμε τον επισκέπτη από μια native ad σε μία σελίδα όπου του ζητάμε να αγοράσει κάτι ούτε θα σε μία σελίδα όπου του ζητάμε όνομα και email. Δεν θα του αρέσει.
Αντιθέτως είναι πολύ πιο ομαλή η μετάβαση σε ένα πολύ ποιοτικό άρθρο μέσω του οποίου του ζητάμε να μεταφερθεί σε σελίδα για αγορά ή εγγραφή.
Προσωπικά εγώ κάνω κάτι αντίστοιχο στην ακόλουθη σελίδα. Δίνω ένα άρθρο για το eBay και στο τέλος του άρθρου δίνω την δυνατότητα στον επισκέπτη να μεταφερθεί σε μία σελίδα όπου του ζητάω τα στοιχεία για να κατεβάσει ένα PDF.
Μπορεί το conversion να μην είναι τόσο μεγάλο σε σχέση με μια διαφήμιση όπου θα προωθούσε απευθείας την squeeze page, όμως α) οι εγγραφές είναι ποιοτικότερες και β) δεν ενοχλείς τα μέλη του Facebook.
- Η εικόνα και το κείμενο
Όπως σε όλες τις διαφημίσεις, σημαντικό ρόλο παίζουν οι εικόνες και το κείμενο της διαφήμισης. Θέλεις να χρησιμοποιήσεις εικόνες που ξεχωρίζουν. Επίσης το κείμενο πρέπει να προσφέρει ξεκάθαρα το όφελος.
Τι θα κερδίσει ο επισκέπτης αν κάνει click στην διαφήμιση; Όσο πιο συγκεκριμένο το όφελος τόσο το καλύτερο. Μία από τις πιο αποτελεσματικές διαφημίσεις που έχω γράψει έγραφε: «πώς να αυξήσεις τις πωλήσεις κατά 852%». Προσέφερε με λίγα λόγια ένα όφελος πολύ συγκεκριμένο.
- Να υπάρχει οπτική συνέχεια
Είναι σημαντικό η landing page να μοιάζει με την διαφήμιση ώστε να υπάρχει κάποια συνέχεια και ο επισκέπτης να νιώθει άνετα.
Συνήθως αυτό επιτυγχάνεται χρησιμοποιώντας την εικόνα της διαφήμισης στην landing page. Πολύ απλό αλλά πολύ σημαντικό.
- ‘Ένα μόνο link
Έχει παρατηρηθεί πως η παρουσία ενός μόνο link στην διαφήμιση αυξάνει θεαματικά την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης.
Αυτά είναι τα 4 σημεία κλειδιά για αποτελεσματικές native ads. Χρησιμοποίησέ τα για να κερδίσεις τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα.