Αν τα όνειρά σας να τρέξετε τη δική σας επιχείρηση βαλτώνουν λόγω της πεποίθησης ότι πρέπει να βρείτε την πιο φοβερή ιδέα, αναθεωρήστε. Το κλειδί είναι να βρείτε ένα επιχειρηματικό concept, που να εναρμονίζεται με την τρέχουσα αγορά και να απαντά στις ανάγκες των καταναλωτών. Η πλειοψηφία των επιτυχημένων νέων επιχειρήσεων βασίζονται σε ήδη υπάρχουσες ιδέες, προϊόντα ή υπηρεσίες, ίσως με κάποιες διαφορές ή βελτιώσεις.
Όλοι αναπτύσσουμε ένα μοναδικό σετ εμπειριών στη δουλειά μας και την προσωπική μας ζωή και σε αυτές τις εμπειρίες προτείνουμε να αναζητήσετε τη δική σας καινούρια επιχειρηματική ιδέα. Για να το καταφέρετε αυτό, θα πρέπει να κάνετε μια λογική, εκτεταμένη και καλά οργανωμένη έρευνα – συμπεριλαμβανομένης της έρευνας για τις τάσεις της υπάρχουσας αγορά – και οι ιδέες θα αρχίσουν να ρέουν.
Αυτό που σας προτείνουμε είναι να ακολουθήσετε την παρακάτω προσέγγιση:
1. Τι δεξιότητες έχετε αναπτύξει;
Ρίξτε μια ματιά στο ιστορικό σας. Σίγουρα θα έχετε αναπτύξει συγκεκριμένες δεξιότητες στην καριέρα σας, που κατά πάσα πιθανότητα θα αποτελέσουν τη βάση για την επιχείρησή σας. Στη συνέχεια, θα πρέπει να δείτε τις εταιρείες και τα τμήματα στα οποία έχετε εργαστεί. Κάποιοι τομείς θα είχαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον από άλλους. Λογικά, θα είχατε διαπρέψει σε εκείνα τα στοιχεία της επιχείρησης που θεωρούσατε πιο ενδιαφέροντα και που σας πρόσφεραν μεγαλύτερη ευχαρίστηση.
Μην περιορίσετε τις σκέψεις σας όμως μόνο σε εκείνες τις εμπειρίες που είχατε στη δουλειά. Σκεφτείτε και τα skills που αποκτήσατε έξω από αυτή . Ειδικότερα, τι σας αρέσει περισσότερο να κάνετε όταν δεν εργάζεστε και πού θα θέλατε ιδανικά να αξιοποιείτε περισσότερο χρόνο; Θα μπορούσε να είναι κάτι σχετικό με τον αθλητισμό, την εθελοντική εργασία ή ένα απλό χόμπι, αλλά είναι σημαντικό αυτή η απασχόληση να συμπεριλαμβάνει έξτρα δεξιότητες. Η δημιουργία μιας επιχείρησης που εστιάζει σε κάποιο χόμπι μπορεί να σημαίνει μια πολύ ικανοποιητική μελλοντική δουλειά.
2. Τι πρόκειται να δουλέψει
Αφού έχετε καταγράψει το παρελθόν σας, μπορείτε να σκεφτείτε τα βιώματα και την εμπειρία σας σχετικά με όσα συμβαίνουν τώρα.
Αναζητήστε πεδία ανάπτυξης στην οικονομία για άμεση έμπνευση. Αναζητήστε τις επιχειρήσεις που προοδεύουν και εξερευνήστε αν υπάρχει χώρος και για εσάς. Ζούμε σε έναν κόσμο, όπου ακόμη και σε περιόδους ύφεσης, οι άνθρωποι είναι προετοιμασμένοι να πληρώσουν για μια επερχόμενη προστιθέμενη αξία.
Ομοιοτρόπως, κοιτάξτε γύρω για αλλαγές και ευκαιρίες που παραγκωνίζονται λόγω του οικονομικού κλίματος. Υπάρχει κάποια αγορά τώρα που εξυπηρετείται ανεπαρκώς; Κρατάτε τα μάτια σας διαρκώς ανοιχτά.
Ο κόσμος τείνει να γίνεται διαρκώς ένα μικρότερο μέρος και αυτό ανοίγει ευκαιρίες για εσάς να αγοράσετε προϊόντα από μακριά και να τα πάτε σε μια μικρή τοπική αγορά. Υπάρχει τεράστιο καταναλωτικό ενδιαφέρον σε τοπικά προϊόντα.
Σκεφτείτε τους φίλους και τους συναδέλφους σας, καθώς υπάρχει περίπτωση να μπορέσετε να παντρέψετε τις δεξιότητές σας στη Διοίκηση με τις δημιουργικές δεξιότητες κάποιου άλλου.
Το online shopping είναι για παράδειγμα το πιο ταχύτατα αναπτυσσόμενο πεδίο στον τομέα του λιανικού εμπορίου.
3. Σκεφτείτε μακροπρόθεσμα
Μην ξεχνάτε να βλέπετε μακριά.
Υπάρχουν σίγουρες παγκόσμιες και τοπικές τάσεις στις αγορές που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν θα ψάξετε να βρείτε έμπνευση. Είναι σημαντικό να δημιουργήσετε μια επιχείρηση που να έχει μελλοντικά δυνατότητες ανάπτυξης. Τα media μπορούν να γίνουν μια πολύ καλή πηγή πληροφοριών, αφού συνεχώς αναφέρονται στις νέες τάσεις.
Είναι πιθανό, ωστόσο, η μεγαλύτερη έμπνευση είναι να προσπαθήσετε να οραματιστείτε πώς θα ήταν αν είχατε τη δική σας επιχείρηση. Σκεφτείτε τις οικονομικές και συναισθηματικές απολαβές του να τρέχετε τη δική σας επιχείρηση και τα οφέλη του να είστε ανεξάρτητοι.
Η προσωπική εμπειρία που έχετε είναι μοναδική και θα πρέπει να είναι το θεμέλιο για κάθε επιχειρηματικό εγχείρημα.
Πηγή: semifind.gr