της Βίκυς Πέππα |
Η κατάσταση στην ελληνική αγορά σήμερα καθιστά σχεδόν απαραίτητο, οι εταιρίες να στραφούν στις διεθνείς αγορές για προώθηση των προϊόντων τους.
Δεδομένου ότι η ανάπτυξη της διανομής σε μια ξένη χώρα είναι μια προσπάθεια που πρέπει αφενός μεν να γίνει οργανωμένα αφετέρου θέλει αρκετό χρόνο ώστε να ευοδωθεί, κανείς μπορεί να εκμεταλλευτεί την χαμηλή καταναλωτική κίνηση των ημερών (και δυστυχώς μάλλον και των επόμενων μηνών) ώστε να ετοιμάσει την Εξαγωγική του Στρατηγική.
Παρόλα αυτά, ακόμα και τώρα υπάρχει ο χρόνος, να εκμεταλλευτούμε την τουριστική κίνηση που ευτυχώς σε κάποια μέρη, εξακολουθεί να μην έχει πληγεί.
Αυτό που μπορεί να κάνει κάποιος λοιπόν σήμερα, είναι να προσπαθήσει να εξασφαλίσει την παρουσία των προϊόντων του σε σημεία πώλησης στις τουριστικές περιοχές. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος πρώτης γνωριμίας των ξένων καταναλωτών με τα προϊόντα μας.
Ο τρόπος αρχικά για να εξασφαλίσει κάποιος την παρουσία των προϊόντων του στα ράφια των καταστημάτων, τα οποία επισκέπτονται τουρίστες, είναι να δημιουργήσει μια σύντομη εταιρική παρουσίαση και να την αποστείλει μέσω email σε ιδιοκτήτες καταστημάτων τουριστικών ειδών και σε ξενοδοχεία. Η εταιρική παρουσίαση θα περιλαμβάνει βασικές πληροφορίες για την επιχείρηση, ενδεικτικές εικόνες και περιγραφή των προϊόντων και το βασικότερο όλων τα συγκριτικά πλεονεκτήματά τους.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι ιδιοκτήτες καταστημάτων ή οι ξενοδόχοι, δεν έχουν και αυτοί μεγάλες δυνατότητες επένδυσης. Επομένως πρέπει να τους προτείνουμε τρόπους συνεργασίας που θα τους κάνουν να αισθανθούν σίγουροι ότι τα προϊόντα που θα αγοράσουν από εμάς θα καταφέρουν να τα πουλήσουν και δεν θα τους μείνουν στα ράφια τους όταν η τουριστική σεζόν τελειώσει. Οι τρόποι αυτοί πρέπει να είναι ευδιάκριτοι μέσα στην εταιρική μας παρουσίαση. Προωθητικά υλικά που θα τους αποστείλουμε μαζί με τα προϊόντα, υλικά συσκευασίας, προτεινόμενες λιανικές τιμές των προϊόντων (που θα τους εξασφαλίζουν ένα ικανοποιητικό περιθώριο κέρδους), ένα σενάριο πώλησης (selling story: πώς μπορούν να πουλήσουν το προϊόν μας, δηλαδή πώς να το παρουσιάζουν στους πελάτες τους ώστε να φαίνεται πιο ελκυστικό, τί ιδιαιτερότητες έχει, κ.τλ.) θα ξεχωρίσουν τα προϊόντα μας από τα υπόλοιπα προϊόντα που ανταγωνιζόμαστε για μια θέση στο ράφι.
Η παρουσία μας σε συγκεκριμένα σημεία πώλησης, όπου επισκέπτονται ξένοι καταναλωτές οι οποίοι έχουν το προφίλ πελάτη που αναζητούμε, είναι πολύ σημαντική τόσο για απευθείας λιανική πώληση όσο και μελλοντική πώληση και συνεργασία μαζί τους όταν επιστρέψουν στις χώρες τους. Τόσο οι διανομείς-χονδρέμποροι όσο και οι λιανέμποροι στις διάφορες χώρες, είναι και αυτοί άνθρωποι που κάνουν διακοπές και που σίγουρα πολλοί από αυτούς θα βρίσκονται στην Ελλάδα μέσα στους επόμενους μήνες. Ας προσπαθήσουμε να τους παρουσιάσουμε το προϊόν μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τραβώντας την προσοχή τους με στόχο την μελλοντική μας συνεργασία.
Ας μην ξεχνάμε ότι έχουμε εξαιρετικής ποιότητας τρόφιμα, καλλυντικά, ρούχα, έπιπλα, κοσμήματα και άλλα είδη που δεν υστερούν σε τίποτα από τα αντίστοιχα άλλων αγορών. Επίσης ας μην ξεχνάμε ότι κάποιοι καταναλωτές χρειάζονται ακριβώς αυτό που εμείς μπορούμε να τους προσφέρουμε. Το θέμα είναι να προσφέρεις ένα ποιοτικό προϊόν ή υπηρεσία σε σωστή τιμή και να το επικοινωνήσεις με τον σωστό τρόπο στο σωστό κοινό!
Τέλος, αν το δούμε το ποτήρι μισογεμάτο (δεν έχουμε και άλλη επιλογή αν θέλουμε να συνεχίσουμε), η κρίση δημιουργεί πάντα και ευκαιρίες. Σε αυτό το πλαίσιο, τα επιχειρηματικά ανοίγματα σε νέους χώρους, νέες αγορές, νέες κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών, νέα κανάλια διανομής, νέους τρόπους επικοινωνίας, κρίνονται απαραίτητα προκειμένου κανείς όχι μόνο να καταφέρει να διατηρήσει αλλά και να αναπτύξει την επιχείρησή του. Δε γίνεται να αντιμετωπίζουμε το καινούριο με νοοτροπίες και χειρισμούς του χθες.
πηγή: epixeiro.gr